Kutominen ei ole tänään napannut, koko päivä on mennyt ihmeellisen voipuneena, illalla selvisi syy, minulla on kuumetta. En oikeasti edes ymmärrä mitä olen koko päivän tehnyt kun en edes ruokaa ole saanut tehtyä. No, ainakin olen blogien maailmassa tainnut melko "kiitettävän" tovin viettää. Päivitin tuohon viereen luetteloja puikoilla olevista, valmiista ja tulevista kutomuksista. Järkyttävää oli huomata että olen tämän vuoden aikana saanut valmiiksi vain yhdet sukat vaikka joka päivä kudon. Keskeneräisiä töitä sen sijaan tuntuu olevan pilvin pimein, laskujeni mukaan kahdeksan... Ilmankos ei meinaa valmista tullakaan kun hypin työstä toiseen, enkä saa mitään loppuun kun aloitan jo uutta. Tällä tekniikalla olen onnistunut kartuttamaan puikkovarastoani kiitettävästi sillä jos joku työ on kesken ei ko. puikoilla voi kutoa. Asiaa olen kiertänyt ostamalla puoli kokoa isommat tai pienemmät puikot. Tosin toisen sukan syndrooman välttääkseni olen ajatellut ostaa tuplat puikot jotta voin kutoa samaan aikaan molempia sukkia. Ostoslistalla on myös vaaka ja neuloja huivien pingottamista varten. Josko jonkun kolmesta työn alla olevasta huivista saisin vaikka joku päivä ennen helteitä valmiiksi... Pisimmällä on ensimmäinen kokeiluni pitsihuivista, Kirittaria eli Kirin ja Sagittarian yhdistelmä. Sagittarian mallikuvion kohdalla menin tekemään noviisin virheitä joista ehkä raportoin lisää jos/kun saan huivin valmiiksi. Aloitin tuon huivin jo joulun aikoihin mutta kun tajusin loppumetreillä virheideni määrän meni hermot ja huivi on jäänyt lojumaan. Eilen otin kutimet pitkästä aikaa kauniiseen käteen ja totesin että eihän siitä enää paljon tosiaan puutu ja saattaa olla jopa että lanka riittää aiemmista epäilyksistäni huolimatta. Ehdin jo ostaa hädissäni toisen vyyhdin. Tosin lanka oli sen verran edullista Menitan nimetöntä mohairia alesta että ei haittaa vaikka jäisi käyttämättä. Mutta sisulla tuo huivi on nyt vietävä loppuun mahdollisimman pian. Sen sijaan ilolla odotan että saan Jaywalker -sukan no 1 valmiiksi jotta pääsen Monkeys -sukan no 2 kimppuun. Sitä mallia on vaan niin ilo tikutella! Molemmat sukat on Garnstudion monivärisestä Fabelista, josta tuli samantien suosikkilankani. Ihanat värit ja kilpaileviin lankoihin nähden vielä edullinen hinta. Nyt ruuanlaittoon, mars!