Olen ollut ihan hävyttömän huono bloggaamaan tällä neuleosastolla. Vaati taas sairastumisen että sain aikaiseksi tänne mitään kirjoittaa. Kuvia olen ottanut mutta niiiden saattaminen ensin koneelle ja sitten vielä tähän blogiin ei vaan meinaa multa luonnistua. kirjoittaa kyllä jaksaisin mutta en näe siinä pointtia neuleblogin yhteydessä. Tässä esittelen jo valmistuneet varvassukat jotka kuvassa viettävät keskeneräisinä kesän viimeisiä hetkiä lähipuiston auringossa.

1891947.jpg

Malli Varvassukat kirjana sama kuin edelliset varvassukat (tällä kertaa tismalleen ohjeen mukaan)
Lankana Ilun värjäämä bambuvillasukkalanka, väri Hiljaa virtaa Vantaa
Menekki 55g

Näiden sukkien kutominen ei ollut kovin inspiroivaa. Sileä neule ohuesta langasta on äärimmäisen tylsää hommaa. Halusin kuitenkin kokeilla yhdet sellaiset tehdä mutta olisi varmaan pitänyt näihin tehdä kuviota ja johonkin monivärisempään kokeilla sileää neuletta. No tehty mikä tehty, en todellakaan aio näitä silti purkaa. Pettymys oli myös ohjeen mukainen yläreuna aina-oikein neuletta (miten niin aina kun pitää joka toinen tehdä nurin? :P), se oli aivan liian lörö, en tykkää yhtään. Ehkä noita kuitenkin tulee käytettyä, bambusekoitetta en ole vielä kenttäolosuhteissa testannutkaan, ensi kesää odotellessa siis.

Muut kutomukset edistyvät hyvin hitaasti, Little Pumpkins-sukat eivät ole yhtään mun juttu, en pidä apupuikon käyttämisestä lainkaan ja kirkkaankeltainenkin väri ei vaan innosta. Täytynee lahjoittaa sukat jollekulle jos ne koskaan valmistuvat. Toisen sukan syndrooma on paha vaikka yli puolenvälin sekin on. Sen sijaan olen innoissani omasta sovelluksesta jot tutusta ohjeesta, tuloksen näette ehkä pian. Lankaa olen ehtinyt ostella taas mutta sentään kitsaamman puoleisesti ja alennuksesta. Syksyn värejä ja muuta kuin sukkaa saattaa olla siis tulossa. Minulla on nyt muutama vapaapäivä ja mietin että lähtisinkö Tallinnaan yksin seikkailemaan. Kampaajan ja lankojen perässä tietty. Mutta saapi nähdä.