Menitasta tuli marras-joulukuussa hankittua Fabeleiden lisäksi myös suuresti ilahduttanutta Lett Lopia kolmessa värissä kolmelle eri ihmiselle, tyttärelle vaaleanharmaata, äidille roosaa ja minulle ihanan keväänvihreää. Joku voisi väittää että minulla on pipoja, ja vihreitä sellaisia, ihan riittävästi mutta omasta mielestä tällainen keväänvihreä oli vielä ihan pakko saada talvimyssyvalikoimiin. Varsinkin kun se on samaa sävyä vihreän Laminaria-huivin vaalean raidan kanssa. Ja kun mallikin oli jo mielessä ja olin joka tapauksessa todennut että lankavarastoissani ei ole sopivaa lankaa siihen, iski tämä lankalaatu ja väri kuin metrinen halko.

Ja sama myssy vielä ulkona kuvattuna, sävy on taas liian sininen, siksi päädyin sisäkuvaukseen mutta tässä nyt näitäkin kuvia:

Malli Hedda, myyntiohje Sisäinen Villapaita -blogista
Lanka Lett Lopi (Menitasta), puikot muistaakseni hieman pienemmät kuin ohjeessa, ehkä neloset, kudottu Magic Loopilla, ninkuin nykyään kaikki työt.

Omia modauksia tein loppuvaiheessa kun totesin että myssystä tuli sellainen liian pitkulainen joita olen aiemmin tehnyt ja purkanut. Eli kavennukset tapahtuvat liian hitaasti. Minulle ei sellaiset mallit sovi lainkaan ja tämä höttöinen ilmava lanka ei laskeudu joten se jää tönköttämään ikävästi takaa nytkin vaikka muokkasin ohjetta nopeammin kaventuvaksi.

Fiilis piposta on ok kuitenkin, rakastan väriä ja mallia mutta kuten vähän osasin tekovaiheessa pelätä niin tämän mallin slouchy oli mulle ja langalle liian slouchy. Pidän löysistä pipoista, päänmyötäisiä ja istuvia en ole tehnyt aikoihin, mutta liika on liikaa kun pääni ei ole mallia meloni. Eli tyhjää tilaa on tässä pipossa yli tarpeen joka suuntaan, varsinkin jos unohdan asetella pipon kauniisti - silloin se on kuin täyteen puhallettu ilmapallo. Kuvista olen valinnut edustavimmat joissa olen pipon oikonut päähäni niin että se näyttää hyvältä joten näissä ei tuo efekti tule esille. Ajattelin kokeilla pipolle pesua, ehkä pientä huovutustakin jotta se tiivistyisi ja rentoutuisi pönöttävästä ilmapalloilustaan. Katsotaan miten käy.

Tämä on muuten ensimmäinen ostomallini joka on edennyt toteutukseen asti. Olen ennen tätä ostanut yhden lapasohjeen mutta se kaunokainen odottaa sopivaa inspiraatiota ja lankoja. Olen suunnattoman huono tekemään käsitöitä osto-ohjeista, lehdistä tai kirjoista, sen sijaan ilmaisista ohjeista tulee tehtyä huomattavasti enemmän. Sinänsä aika ristiriitaista, luulisi että olisi toisinpäin? No, niin tai näin, tämän vuoden kolmas työ ja ensimmäinen netistä ostettu ohje on nyt toteutukseen asti valmis, bileet pystyyn!