Päätin osallistua tällaiseen projektiin:

http://www.mielitty.com/blogi/2008/08/garderoobi-kierrtten.html 

En edelleenkään osaa tehdä noita linkkejä vaikka joka kerta yritän. Olen kiitollinen jos joku osaa neuvoa...

Yritän pitää ostokieltoa itselleni loppuvuoden (ja miksei pidempään). Vaikuttimena on sekä henkilökohtainen konkurssi että kaapit jotka pursuilevat yhtä sun toista turhaa tavaraa ja vaatetta joita en käytä mutten raatsi luopuakaan. Samoin lankoja on pilvin pimein, ja ajattelin nekin laskea ja yrittää saada aikaiseksi niistä vaatekappaleita ja olla ostamatta uusia lankoja. Jotain ruotua tähän tavaramäärään ja shoppailuhimoon on nyt saatava. Ompelukoneeni on rikki joten tuskin alan ompelemaan mitään. Sen sijaan yritän laihduttaa että mahtuisin pieniksi menneisiin vaatteisiini. Olen istumatyön alettua levinnyt joka suuntaan ja aktiivisen liikuntaurankin lopetin viime keväänä joten olen kuin pullataikina tällä hetkellä, leviän joka suuntaan. Joten kiinnitän samalla huomiota mitä syön ja kuinka paljon siinäkin voisin säästää. Olen myös oikeasti huolissani maailmanmenosta ja haluan oman korteni siinäkin mielessä kekoon kantaa että yritän elää hieman ekologisemmin kuin tähän asti.

Ja sitten neuleaiheisia kuvia:

1956746.jpg

Tämä suloinen vyyhti "Bananarama" on uusin elokuinen lankahankinta Ilun pajasta. Enempää en Ilun ihanuuksia osta vaikka kuinka tekisi mieli ennenkuin korkkaamattomat 4 kerää ovat saaneet jonkun vaatekappaleen muodon. Olen kylläkin jo kolmet sukat Ilun langoista tehnyt ja kahdet on puikoilla. Tästä yksilöstä tullee ensi kesäksi Varvassukat no 3. Ellen sitten keksi jotain ihan muuta.

Tässä kaksi karmeaa kasaa ihania lankoja joista monen olemassaolon olin unohtanut. Näemmä vihreän ja sinisen sävyt ovat olleet kestosuosikkejani lankahankinnoissani viime aikoina. Huhhuh, ja tämä määrä on vain osa lankakasoistani...

1956755.jpg1956751.jpg

Ja tässä aiemmin esittelemättä jäänyt Crazy-langasta tehty sukkapari joka odottaa uutta omistajaa. Jostain syystä nuo värit ei miellytä minua vaikka ostaessa miellyttikin.

1956770.jpg1956787.jpg

Ja viimeisimpänä "hupinumerona" kesken jäänyt "lapanen". En tiedä mitä ihmettä olen viime syksynä ajatellutkaan kun olen lähtenyt tekemään Rinsessa-kuvion jälkeen omaa improvisaatiota joka on ilmeisen epäonnistunut. Puhumattakaan peukalokiilasta joka on ihan liian iso. Ei ole paljoa järki päätä pakottanut. Joko puran tämän tekeleen kokonaan tai teen siitä kämmekkäät. 

1956782.jpg 

Huh, olinpa ahkera kun sain nyt näinkin monta kuvaa samaan syssyyn tänne tungettua tiedostoistani. Olen tässä edestakaisin miettinyt edelleen Tallinnaan lähtöä huomenna mutta taidan jättää väliin kun menikin ristiin kampaajan ja lautan ajat. Eipähän tule törsättyä lankoihinkaan vahingossa... :P Parit addit olisin kyllä ostanut. Nehän vain edistävät kutomista. Eikö vain? ;)

Innolla olen viime päivinä kutonut uusinta omaa viritystä Monkey-kuvioon pohjautuen. Lankana yllättäen Ilun värjäämää ohutta sukkalankaa jonka väriä rakastan hetki hetkeltä enemmän. Päinvastoin kuin sitä oranssi-keltaista Little Pumkinsia joka ei oikein edisty edelleenkään... Ja mieli halajaisi uusimpiin lankahankintojen kimppuun käymiseen. Mutta maltan nyt mieleni ainakin toviksi. Jos vaikka siivoisin ja yrittäisin saada jotain tolkkua tähän kotona olevaan tavaramäärästä johtuvaan kaaokseen? Vinkkejä vastaanotetaan miten tavarahamsteri osaisi luopua tarpeettomasta ylimääräisestä roinasta ja järjestää jäljellejäävät järkevästi. Vaikka eipä siihen taida auttaa kuin maalaisjärki. Jota minulla ei näissä asioissa taida kyllä olla... :/ Mutta jeejee, viikonloppu kuitenkin. :)