Blogin päivitys, part 4:

 

Revontuli-huivini no 2. Liukuvärjättyä lankaa kutoessa on aina kiehtovaa ja jännittävää seurata miten värit osuvat kuvioihin. Olisin ehkä halunnut enemmän sinistä ja liilaa mukaan, mutta kun etukäteen ei pysty tietämään miten värijuoksut osuvat niin... Päätin että käytännöllisyyssyistä tein huivin yhtä mallikertaa pienemmäksi sillä käytän huiveja nimenomaan kaulahuivina. Edellinen huivinihan on tehty ohjeen mukaan ja on takin kanssa hieman liian runsas. Sekin huivi on silti kovassa käytössä, se on siirtynyt koti- ja unikäyttöön. Aluksi mietin tämän huivin kanssa että onkohan liian räikeä jopa minulle, mutta käytössä olen havainnut että pikemminkin tämä on juuri minulle täydellinen ja sopii kaikkiin vaatteisiini. Kovassa käytössä siis on ja tykkään.

Vironvillasta tykkään ylipäätään huiveissa todella paljon. Olen aikeissa kokeilla myös pipona ja lapasina jahka saan aikaiseksi.  Ja olen ostanut myös kiekon tämänväristä hahtuvaa mutta edellisen postaukseen liittyen, en oikein osaa aloittaa kerran epäonnistuneen kokeilun jälkeen. Lanka katkeili koko ajan ja sitten selvisi että sitä pitäisi vissiin kutoa kaksinkerroin. Joten lankaa pitäisi keriä ja sitten vielä sovitella liukuvärjätyt värit kohdilleen. Menee siis liian hankalaksi. Täytyy katsoa jos saan aikaiseksi ostaa toisen kiekon joltain Tallinnan reissulta. Jos joku on jossain vaiheessa sinnepäin menossa niin minua kannattaa kysyä mukaan. Tällä hetkellä perjantait yleensä sopii parhaiten. Todennäköisesti lähden anyway helmikuun loppupuolella, mutta kokemuksesta olen oppinut "you never know..."