Jaahas, ulkona sataa, on viileätä ja työkuviot painaa niskaan. Taitaa olla syksy? Ihana kesä on siis taasen takanapäin ja omalta kohdaltani syyskausi töineen ja muine aikaavievineen kuvioineen sai starttinsa lopullisesti tästä päivästä. Olin heinäkuun lomalla ja olen innolla myös neulonut sekä ollessani flunssassa 3 viikkoa, että matkaillessani jälleen saaristossa telttailemassa yksin ja yhdessä pariin otteeseen. Meri on ikuinen rakkauteni kohde ja vaikka kesäsäät eivät ihan täysillä hellinneet niin onneksi huonoimmat kelit menivät yksiin flunssailuni kanssa ja pääsin pari reipasta irtiottoa viettämään luonnon keskellä sekä alku- että loppupäästä heinäkuuta. Olen ahkerasti myös neulonut sekä kuvannut neulomuksiani siinä toivossa että tänne ne saan päivitettyä jossain vaiheessa. Osallistumme "salaisen neuleryhmämme" kanssa Knit`n`Tag tapahtumaan Helsingin Ruttopuistossa la 25.8. Olemme saaneet oman puumme jonka rungon sitten päällystämme neulomalla ja/tai virkkaamalla tekemillämme koristeillamme. Tämän ryhmärämän tuloksia voi sitten tulla ihailemaan puistoon, jos kiinnostaa niin voin jossain vaiheessa ilmoitella mikä on/oli meidän puu tuolla.

Asiasta sitten ikävämäpään uutiseen. Aika tyrmistyneenä kävin tsekkaamassa nyt että toimiiko viimein blogini ja vuodatus, ja sitten löysin tiedon että kaikki kuvat ovat kadonneet vuodatuksesta elokuusta 2009. Totuus oman blogini kohdalla on että ekat kuvat löysin 10.3.2009 ja sitä ennen, eli vajaalta ensimmäiseltä bloggausvuodeltani. Eli aika riipaisevalta tuntuu että tämä blogirääpäleeni ylläpitäminen on ollut surullisen turhaa viimeiset 3 vuotta. Tästä täräyksestä en ihan kovin nopeaan toivukaan sillä koen bloggaamisen juuri kuvien valitsemisen ja lataamisen kannalta erittäin työläältä, ja on ihan mahdoton ajatus että alkaisin kuvia uudestaan etsimään, osa on jo kadonnutkin vuosien aikana. Ehkäpä siis jo muutenkin erinäisistä syistä hiipunut bloggailuni sai nyt sitten sen viimeisen niittinsä, erittäin harmillisista syistä tosin.

Perustin jo Blogspotiin aiemmin uuden blogin: 
http://vilijaana.blogspot.fi/ kun yritin heinäkuussa sairastaessani (niin tapani mukaan mulla on aikaa blogata vain kipeänä), mutta en osaa käyttää sitä ja olen todella lyhytpinnainen teknisten juttujen opettelussa, muutaman tunnin yritin ja googletin mutta jo ihan perusjuttujen käyttäminen osoittautui minulle mahdottomaksi tehtäväksi. Jos jollakulla on hermoja ja aikaa minun neuvomiseen niin saa auttaa! ;) Muutoin taitaa minun neulepolkkaukset olla tässä, eli se olis sitten loppu finito slut.

Ehkäpä kuitenkin jos yritän tässä tyrmistykseltäni nähdä asioiden valoisamman puolen, niin haluan vielä kertoa että olen saanut tämän blogimaailman kautta jotain sellaista mitä en osannut kuvitellakaan, eli päänavauksen monelle hyvälle ystävälle joihin olen tutustunut In Real Life huomatessani muiden blogeista sellaisen ihmetystä ja kuumotusta aikanaan herättäneen asian kuin neuletapaamiset! :D Suuri osa nykyisistä ystävistäni kun on sitä kautta sekä suoraan että välillisesti tullut lähipiiriini, ja heitä tapailen jo ihan muissakin merkeissä kuin neulomisen parissa. Eli summasummarum. Jos tämä oli tässä, kuten vahvasti näyttää, niin kaiken harmituksen keskellä olen suuresti iloinen nykyisistä ystävistäni joita tuskin olisin tavannut ilman blogeista lukemistani neuletapaamisista. Jään tänne blogistaniaan varmasti yhä takapiruksi lukemaan muiden blogeja niinkuin olen edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti tehnyt, suuri osa seuraamistani blogeista ovat olleet blogilistallani jo yhtä kauan kuin olen blogannut. Haikein mutta hyvin mielin siis sanon, ainakin toistaiseksi: heihei ja kiitos matkasta kaikille blogiani seuranneille ja kommentoineille, tutuille ja tuntemattomille, ehkä tavataan taas joskus jossain! ;)